top of page
  • Facebook
Szukaj

Czy chiński przemysł karmy dla zwierząt domowych może osiągnąć 33 miliardy dolarów do 2025 roku?


ree

Uważa się, że w ciągu ostatnich 5 lat liczba producentów karmy dla zwierząt domowych w tym azjatyckim kraju potroiła się. Z nowej prognozy chińskiej firmy badawczej iiMedia wynika, że do 2025 r. wartość krajowego przemysłu karmy dla zwierząt domowych może osiągnąć nawet 33 miliardy dolarów (30 miliardów euro). Z tych samych badań wynika, że wzrost ten napędzany jest popytem i skalą chińskiej gospodarki zwierzęcej. W kraju azjatyckim karma dla zwierząt domowych stała się bardziej zaawansowana, a funkcjonalna karma dla zwierząt domowych jest bardziej wyrafinowana i zróżnicowana.Wang Xiangqian, prezes wykonawczy działu karmy dla zwierząt domowych Chińskiego Stowarzyszenia Przemysłu Paszowego, był cytowany w lokalnych mediach, mówiąc, że liczba licencji na prowadzenie działalności w zakresie karmy dla zwierząt domowych w Chinach dramatycznie wzrosła od 2018 r. Według stowarzyszenia branżowego liczba producentów karmy dla zwierząt domowych w azjatyckim kraju potroiła się w ciągu ostatnich 5 lat do prawie 400, a ich roczna produkcja wzrosła o 50% do 1,2 mln ton.Czy jest to realistyczna liczba?„Powiedziałbym, że 33 miliardy dolarów to całkiem realistyczna kwota” – przyznaje Antonello Germano, menedżer ds. marketingu w firmie badawczej Daxue Consulting. Chińska branża zoologiczna podąża za trendami makrorynkowymi, takimi jak gwałtowny wzrost liczby zakupów w handlu elektronicznym i rosnący popyt na karmę dla zwierząt najwyższej jakości.Ostatnio w kraju doszło do kilku dużych inwestycji międzynarodowych graczy.Jednak w porównaniu z innymi dużymi rynkami sytuacja „wciąż jest zupełnie inna, ponieważ penetracja zwierząt domowych jest nadal niska w porównaniu z USA” – sugeruje Germano, wskazując, że jest to wyzwanie, przed którym stoi chiński przemysł.Pomimo tego, że wskaźnik penetracji wynosi jedną trzecią rynku europejskiego i amerykańskiego, poziom konsumpcji rodziców zwierząt domowych w kraju azjatyckim jest porównywalny z poziomem w tych krajach. Biała księga branży zoologicznej z 2022 r. wykazała, że roczne spożycie na zwierzę w chińskich gospodarstwach domowych wyniosło 286 dolarów (257 euro). Stanowi to 6,73% całkowitych wydatków gospodarstw domowych w porównaniu z 1,71% wydatków gospodarstw domowych w USA.Dojrzewająca i funkcjonalna karma dla zwierząt domowych. Za kolejny czynnik uważa się starzejącą się populację Chin poszukującą towarzystwa zwierząt.„W wielu przypadkach starsze pokolenie Chińczyków ma tylko jedno dziecko, co powoduje większy nacisk na traktowanie zwierząt domowych jako dzieci zastępczych” – czytamy w niedawnym raporcie Departamentu Rolnictwa Stanów Zjednoczonych (USDA). Trendy społeczne, takie jak późniejsze zawieranie małżeństw przez milenialsów, oznaczają, że przywiązują „większą wagę do zwierząt domowych jako członków rodziny”. Największy chiński sprzedawca internetowy, JD, zauważył niedawno, że liczba wyszukiwań słów kluczowych dotyczących funkcjonalnej karmy dla zwierząt domowych na jego platformie wzrosła 80-krotnie w porównaniu z 2022 r. Ponadto liczba wyszukiwań probiotycznej karmy dla kotów na jego wewnętrznej platformie wzrosła o 200%.

 
 
 

Komentarze


bottom of page